Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 28 February 2008

Selamat Hari Jadi Kamil Afiq


Alhamdulillah, hari ini Kamil Afiq genap berusia 3 tahun. Awal-awal lagi saya dan Liza sudah merancang untuk membuat satu majlis ringkas untuk anak kesayangan kami ini di rumah baru. Antara yang akan dijemput adalah jiran-jiran dan rakan-rakan terdekat.

Tetapi perancangan Allah jualah yang paling sempurna. Saya terpaksa membatalkan majlis tersebut yang sepatutnya diadakan malam esok di saat-saat akhir. Ini kerana saya perlu ke Melaka pada petang esok untuk menjemput ibu mertua yang kurang sihat untuk temujanji dengan doktor di Kuala Lumpur.

Secara kebetulan pula, dua hari lepas saya mendapat memo daripada pengurusan taman asuhan tempat Kamil dijaga yang menyatakan mereka akan mengadakan majlis sambutan ulang tahun untuk kanak-kanak yang dilahirkan pada bulan Februari. Majlis itu pula akan diadakan pada 28 Februari 2008 iaitu bersamaan hari Khamis. Ia jatuh pada hari Kamil dilahirkan 3 tahun lalu. Maka, tanpa melepaskan peluang ini, Liza bertekad untuk turut serta dan bersama-sama membeli juadah untuk majlis tersebut.

Majlis yang diadakan pada petang ini berlangsung dengan penuh keceriaan. Kanak-kanak ini teruja melihat banyaknya makanan yang disediakan oleh ibu bapa yang terlibat dan guru-guru Tabika dan Taman Asuhan UiTM. Majlis dimulakan dengan mengumpulkan anak-anak ini dan seterusnya nyanyian lagu ‘Selamat Hari Jadi’.

Oleh kerana saya satu-satunya bapa yang hadir di majlis tersebut, maka sayalah orangnya yang dipilih sebagai pembaca doa. Semoga kesemua anak-anak ini menjadi anak yang soleh dan solehah, dipanjangkan umur, diberi keberkatan umur, dimurahkan razeki, menjadi anak yang pintar, sentiasa menghormati ibubapa dan guru. Amin.

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum!

Happy Birthday Kamil!

Uncle and Aunty akan balik ke Malaysia pada 7-3-08. Insyallah kami akan hubungi Hisyam setelah selesai urusan kami.

Salam dr KV

hisyamchemat said...

Selamat Pulang ke tanahair. Jangan lupa hubungi saya apabila berada di Malaysia nanti.