Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 8 July 2009

Tak Sedar Diuntung!

Balajarlah bersyukur Pakcik... Anak pakcik dah dapat masuk universiti yang terbesar di Malaysia. Dah dapat, nak tukar-tukar tempat pulak. Biarlah anak tu duduk di cawangan. Kat sana pun bagus juga. Pakcik tak bolehlah cakap yang pensyarah dan kemudahan di cawangan tak membantu perkembangan akademik dan sukan anak Pakcik.

Pakcik zalim bila mengatakan pensyarah di cawangan tak layak untuk mengajar anak Pakcik. Kalau depa tak layak, universiti kami tak ambil depa bekerja. Sememangnya depa layak. Pakcik yang tak layak menuduh depa begitu. Saya bangkang habis-habisan.

Kalau anak Pakcik tak layak diajar oleh pensyarah kami di cawangan jangan mimpilah nak ke induk. Kami tak rela kawan-kawan kami diperlekeh samapai macam tu sekali. Saya dah cakap semalam kan... kalau saya sendiri pun tak setuju anak Pakcik berubah kampus... apakan lagi Boss saya. Dah tentu dia tanya saya, "Kenapalah kamu tawarkan calon ni tempat ke program kita".

Saya pun dah cadangkan kat Pakcik. Hantar anak Pakcik belajar di akademi di luar negara. Ke Amerika ka. Baru ada kelas. Biar dia belajar jadi professional @$%#*@. Kami kat sini tak melatih anak Pakcik menjadi professional @$%#*@ tapi sekurang-kurangnya dia ada ilmu sains sukan dan pengurusan sukan yang boleh digunakan untuk mengembangkan bakatnya di bidang sukan dan seterusnya digunakan sekiranya dia terlibat di dalam industri sukan.

Alahai, Pakcik... biar la anak kat situ. Lima semester saja. Itupun kalau dia habis ikut tempoh. Jangan dilayan sangat budak-budak. Dah lama sangat dia bernaung di bawah ketiak Makcik. Sekarang sampailah masanya untuk dia berdikari.

Untuk pengetahuan Pakcik, saya pun tak pernah tengok anak Pakcik beraksi di kaca TV. Saya pun sebelum ini tak pernah mendengar namanya di mana-mana. Kat suratkhabar pun saya tak pernah saya terbaca tentang kejayaan dan kecemerlangan anak Pakcik dalam bidang sukan. Jadi lepaskanlah dia untuk beraksi di cawangan pulak. Tak kurang aih skil yang dia ada tu. Silap-silap lagi hebat dia jadi.

Ok lah Pakcik kalau masih tak puas hati bolehlah mengirim surat rayuan kepada boss saya. Mana tahu dia dilembutkan hati untuk menerima anak Pakcik di induk. Saya cuma boleh ucapkan Selamat Maju Jaya.

1 comment:

rahimmeerah said...

bersabar je la. takut terkena sedara2 kita...macam mananya jawapan kita.