Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 14 May 2009

Benang Bulu Kambing

Mana nak cari benang bulu kambing. Cikgu pun satu... esok nak guna baru bagi tau [alamak terkutuk cikgu pulak]. Sorry Cikgu. Saya pun kalau nak suruh pelajar-pelajar bawa tali untuk kelas simpulan dan ikatan bagi masa pencarian sampai seminggu.

Kamilia balik dari sekolah dengan senarai barang yang perlu dibawa untuk kelas Pendidikan Seni esoknya. Semua barang yang perlu dibawa ada di rumah kecuali benang bulu kambing. Alahai manalah nak dicari benang bulu kambing tu malam-malam ni.

Saya keluar ke kedai-kedai runcit di sekitar Seksyen 7, Kedai 2 Ringgit termasuklah sampai ke Kedai Buku. Semuanya mengecewakan. Maka terpaksalah saya pergi jauh sikit sampai ke Pasaraya Bintang. Alamak baru tutup la pulak [jam dah hampir pukul 10 malam].

Ternampak saya Kedai Aksesori Perkahwinan. Itupun dah nak tutup. Cuba-cubalah nasib bertanya. Rasa saya macam tak logik. Barang-barang untuk dibuat hantaran dan bunga-bunga plastik banyaklah. Saya tanyalah pekerja Indonesia di kedai tu tentang benang bulu kambing. Aduh, di sini rupanya tempat 'bersemadinya' benang-benang bulu kambing. Manalah saya tahu. Susah betullah kalau dah jahil tentang jahit menjahit kait mengait ni.

2 comments:

imayo said...

bos..t klu bos g kursus tali lagi..bos tanya pd jurulatih seme jenis tali yg ade dimuka bumi nie..huhuu..macam2 tali ade..huhu jangan mara ha..

Budak Bijak - 54L said...

aisey....cikgu2 zmn skrg ni mcm2 lak yg diaorg nk guna ye..bagusla,tapi last minute punye info tu dh menyusahkn org sbnrnya (ops sowie cikgu @ teacher's to be)

knp x mntk seme jenis tali kat muka bumi ni..huhuhu

ima-dlm byk2 tali tu akak rasa ada 1 tali yg jurulatih(lelaki) x akn guna,hehehe....

bos,benang bulu kambing ni kite pnh guna ke dlm outdoor?..x pnh lak tgk..

tak sabar nk tau ape hasil dr kerja seni 'benang bulu kambing' tu..

bijak2....