Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Tuesday, 28 December 2010

3


Diam tak diam dah masuk tahun ke-3 blog Coretan di Kala Senggang wujud di alam siber. Alhamdulillah saya bersyukur kerana diberi ilham dan kesempatan oleh Allah subhanahu wata'ala untuk mencoretkan kisah kehidupan dan pengalaman di sini.

Saya sendiri tidak menyangka Blog yang dilahirkan pada Tahun 2007 dan menyambut ulangtahunnya yang pertama pada 2008 dapat diteruskan lagi hingga ke 2010. Coretan saya di Tahun yang pertama ada di sini.

Adakalanya idea mencurah-curah untuk dicoretkan di blog ini, namun dek hambatan masa menjadikan jari jemari aku agak berat untuk menekan papan kekunci komputer. Akhirnya idea yang ada itu hilang dek kesibukan duniawi. Rugi... Apa nak jadi nie dengan aku nie. Aku terlalu malas. Malas bertindak. Tak macam awal-awal dulu. Kenapa alasan masa yang selalu aku beri?

Aku tak nak penulisan aku di blog ibarat 'hangat-hangat taik ayam' ataupun seperti kata Dr Wan Sabri 'semangat k*+#'. Aku taknak coretan di blog ni aku lakukan dengan sungguh-sungguh hanya pada permulaan sahaja. Lama kelamaan, ditinggalkan begitu sahaja apabila sudah mula bosan. Aku cuba taknak tinggalkan laman sesawang aku ni bersawang seperti tak bertuan.

Sempena tahun baru Masehi yang akan menjelma tak lama lagi dan semangat Tahun Baru Hijrah yang lepas maka aku bertekad untuk lebih rajin mencoretkan sesuatu di blog Coretan di Kala Senggang. Semoga Allah mengurniakan aku kelapangan masa untuk terus mencoret di sini.

Selamat Tahun Baru Masehi 2011. Semoga azam tahun 2010 kita telah terlaksana dan mengikat azam baru untuk Tahun 2011.

Selamat Ulangtahun ke-3 Blog Coretan di Kala Senggang. Terima kasih di atas kesudian penjengok-penjengok setia blog ini yang tak jemu-jemu bertandang ke blog yang tak semegah ini. Semoga anda mendapat manfaatnya dari coretan saya yang serba kekurangan ini. Komen dan sokongan anda sekalian akan sentiasa saya hargai. Wassalam.

3 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

slmt menyambut ulang tahun ke-3...smoga CdKS terus menerbitkan penulisan2 yg dpt memberi manfaat utk renungan penjengok2 yg bertandang...

HiCMat said...

Terima kasih Lan kerana masih sudi bertandang dan jengok2 saya di sini. Selamat Tahun Baru Masehi. Apa azamnya ya?

Haron said...

Tahniah Boss