Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Tuesday 4 March 2008

Di Mana Regulator?

Pagi ini diadakan sesi 'Bubble Maker Program' atau 'Discovery Scuba' bertempat di Kolam Renang UiTM. Seramai 18 orang pelajar yang turut serta. Saya menjemput Mejar (R)Goh a.k.a Mejar (R) Mike sebagai tenaga pengajar pada hari ini. Beliau telah mempunyai pengalaman menyelam selama 30 tahun bermula pada tahun 1976. Alhamdulillah, program semalam telah mencapai objektifnya iaitu untuk memberi peluang kepada pelajar-pelajar mempelajari asas-asas selam scuba.






Hilang lagi...
Saya telah dimaklumkan sebelum program ini dimulakan bahawa sebanyak 4 set regulator telah hilang. Ketika pelajar-pelajar ini ingin mengumpulkan peralatan scuba untuk dibawa ke kolam renang, didapati bahawa 4 set regulator telah hilang daripada rak penyimpanan di stor. Ke mana perginya peralatan ini? Siapalah yang terbuka hati nak mencuri benda ni? Tak tahukah hamba Allah tersebut, bahawa regulator itu merupakan 'nyawa' ketika di dalam air. Tak takutkah beliau kalau-kalau regulator yang dicuri tu tak berfungsi ketika berada 20 meter di dalam laut. Saya mendoakan agar hamba Allah yang 'terambil' 4 set regulator hakmilik Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi agar memulangkannya semula.

Itulah kesan peninggalan saya selama 10 bulan untuk menuntut ilmu. Stor Peralatan Pengajaran Rekreasi Luar jadi cacamerba. Ibarat..."tiada kucing, tikuspun bermaharajalela".

No comments: