Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 3 December 2009

Mengepak Sayap

FSR akan mengembangkan sayapnya ke Negeri Sembilan. Seremban 3 adalah lokasi yang telah dipilih sebagai tapak baru fakulti. Wow! memang hebat apabila cadangan yang telah dikemukakan di atas kertas oleh pihak pengurusan fakulti dipersetujui oleh UPEN untuk direalisasikan di lokasi sebenar.

Insyaallah apabila telah siap nanti, FSR akan mempunyai tasiknya yang tersendiri. Tasik buatan manusia itu terletak di hadapan dan belakang FSR. Memang hebat. Pemandangan dari bilik kuliah pasti menarik.

Rekabentuk bangunan FSR juga agak futuristik seperti rekabentuk bangunan untuk salah sebuah fakulti yang terdapat di Australia. Bangunan setinggi 3 tingkat itu akan dilengkapi dengan makmal biomekanik, pemakanan, fisiologi senam, pelakuan motor, makmal komputer dan tak lupa juga makmal untuk pengajaran rekreasi luar. Gimnasium dan stor untuk penyimpanan peralatan sukan dan rekreasi juga akan terletak di dalam bangunan yang sama.

Kampus Seremban 3 itu nanti akan mampu menampung kapasiti pelajar FSR sekitar 750 orang dan pensyarah seramai 60 orang.

Sayangnya mini stadium dan kolam renang yang dipohon masih lagi belum mendapat persetujuan.

Laporan Utusan Malaysia di sini

2 comments:

ima_yo said...

wah menarik sungguh dengarnya..insyaalah saye akan anta anak saye sebagai salah seorang warga uitm sains sukan satu hari nanti disana..huhu

ajoy87NF said...

Wow!menariknya!!!Mesti generasi sebaya dgn Kamalia yg akn jd pioneer FSR kat sana nnt... Hrp2 impian jd kenyataan.. Insya'allah...