Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 2 December 2009

Nasib Engkaulah Batu...

Alahai nasib engkau lah batu. Tu lah sapa suruh engkau jadi batu. Engkau bersalah kerana tak mampu menampung jumlah beban yang melalui 'usus perut' engkau. Lain kali tahanlah sikit. Kalau pada hari kejadian 'perut' engkau tak memuntahkan isi yang melalui usus engkau, sudah tentulah perkara ini siapa pun tak bising. Orang pun tak tahu rupa-rupanya engkau tak cukup gagah.

Namun hingga ke hari ini aku pun tak tahu siapalah yang telah menghadiahkan engkau. Rahsia dan misteri yang masih belum dirungkaikan. Apakah rahsia disebalik engkau yang dijadikan sebahagian daripada hadiah kepada Pusat Kokurikulum terbabit.

Takpalah dah nasib engkau batu. Aku rasa orang asli kat Pos Dipang pun dah tahu tentang keputusan yang tidak akan memihak kepada engkau. Apa boleh buat terima sajalah wahai batu. Engkau gagal untuk menampung beban tambahan dari “back-stayed cable”. Itu laporan yang aku dengar. Takpalah batu... apa boleh buat. Sabar ye. Lain kali engkau tahanlah isi-isi yang ingin melalui usus engkau. Jangan bagi isi-isi tu melintasi engkau beramai-ramai.

Sekali lagi aku mampu menasihatkan engkau bersabarlah sajalah. Alahailah nasib badan engkau batu. Terima ajalah dengan redha.

2 comments:

kakkoi6779 said...

boss
Betul dah kata pepatah tu "Untung sabut timbul untung batu tengelam" nasib batu lee...

kakkoi6779 said...

boss
Betul dah kata pepatah tu "Untung sabut timbul untung batu tengelam" nasib batu lee...