Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Monday 8 February 2010

10 TAHUN LALU

HARI INI DALAM SEJARAH.

Pada hari ini dalam tahun 2000 tepat jam 7.43 pagi, saya telah siap terpacul di hadapan Pejabat Am Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi (FSR). Hari tersebut merupakan hari pertama saya melapor diri di FSR. Ketika itu FSR beroperasi di Kompleks Sukan UiTM yang kini telah menjadi pejabat untuk Pusat Sukan UiTM. Saya mahu jumpa Boss baru seawal pagi. Saya sungguh teruja dengan kerja baru ini. Berkhidmat untuk anak bangsa.

Sudah tentu saya tidak akan melupakan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada Master Sabree iaitu Dekan pertama FSR. Beliau telah memberikan peluang dan sokongan kepada saya untuk mengembangkan kerjaya dalam bidang pendidikan di UiTM. Sesungguhnya jasa beliau di dalam merealisasikan kewujudan Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi yang pertama di Malaysia tidak boleh dilupakan sebegitu sahaja. Banyak sekali jasanya kepada FSR khususnya dan UiTM serta bangsa umumnya yang tidak patut dilupakan.

Terima kasih yang tidak terhingga juga kepada Latif Mohaideen. Saya telah dibawa oleh Latif Mohaideen (adik PM Razak Mohaideen) untuk menemui Master Sabree beberapa hari sebelum sesi sebenar temuduga. Pra temuduga la gitu. Saya telah ditemuduga secara santai oleh Dato' Sabree. Pelbagai soalan dikemukakan kepada saya berkaitan pengalaman dan penglibatan di dalam sukan dan rekreasi. Alhamdulillah semuanya dipermudahkan sehinggalah ke hari temuduga sebenar.

Sehingga ke hari ini motivasi untuk berkhidmat di UiTM tidak pernah pudar seperti motivasi ketika hari pertama melapor diri 10 tahun yang lalu. Moga berterusan hendaknya. UiTM Di Hatiku.

4 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

tahniah boss...
semoga terus diberikan kekuatan utk mendidik anak bangsa...


salam perjalanan...

PPT said...

Motor EX-5 tu ada lagi kaaa.....
Yang En.Din jadi co-pilot tu....

Stoner said...

tahniah boss~!!!

ikin said...

encik ada tips? sy pun akan menghadiri temuduga uitm 23jun nanti. jwtn pegawai sains.