Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Monday 5 July 2010

Hebat dan Tepat

Mereka ini hebat. Datang tepat pada masanya. Mereka masih putih bersih. Anak muda yang sangat bersemangat. Harap-harap semangat mereka berterusan hingga menamatkan pengajian nanti.

Mereka ini adalah pelajar-pelajar baru Semester Pertama Diploma Pengajian Sukan. Ketika saya tiba jam 8.00 pagi seperti yang telah dijanjikan di Dewan Kuliah 1, kesemua 69 orang pelajar telah bersiap sedia untuk mendengar taklimat program daripada saya. Mereka datang awal. Semuanya sudah bersedia. Saya bangga. Tak sia-sia mereka ditempatkan di Shah Alam. Mereka inginkan perubahan. Syabas kepada mereka ini semua.

Sayangnya janji untuk dipersiapkan komputer riba dan alatan ICT daripada mereka yang sepatutnya tidak menjadi kenyataan dan tidak kunjung tiba pada jam 8.00 pagi. Keadaan ini agak merencat dan melambatkan taklimat pagi tadi. Namun program tetap berjalan dengan lancar walaupun saya sendiri terpaksa membuang masa hampir 10 minit untuk menyediakan peralatan yang sepatutnya telah dipersiapkan lebih awal seperti janji yang diberi. Saya kecewa. Namun saya maafkan. Perlu perubahan. Kita satu fakulti. Perlu saling membantu. Permudahkan yang mudah.

Kepada pelajar-pelajar baru, selamat datang dan selamat menimba ilmu dan pengalaman di Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi. Kepada pelajar-pelajar lama, selamat kembali dan teruskanlah kecemerlangan akademik dan kokurikulum anda.

2 comments:

ima_yo said...

al da bez semua student dan lecturer yg bakal memberi perubahan kpd anak didiknya..kepada adik2 jgn sia2kan peluang yg diberi d FSR

hisyamchemat said...

tq Ima_yo