Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Saturday 29 December 2007

Dijual Juga Akhirnya



Bendigo Advertiser Friday, 14 December 2007
TOYOTA CAMRYWagon, 1987, reg. 3/08, tidy, man., a/c, tow bar, GC, runs well, Urgent sale, UBS-050, $1200 ONO. 0431204-625.


Akhirnya kereta yang banyak berjasa kepada kami sekeluarga selama saya berada di Bendigo telah selamat saya jual. Walaupun sedih untuk berpisah dengan kereta yang banyak jasanya itu,tetapi kerana kehendak masa saya terpaksa. Saya perlu pulang ke tanahair untuk meneruskan kehidupan.

Toyota Camry Station Wagon bernombor pendaftaran UBS-050 itu saya beli daripada seorang penuntut semester akhir dari Indonesia yang saya panggil Bapak Ahmad. Beliau pada semester sebelumnya juga ada membawa keluarga ke Bendigo selama satu semester, sebab itulah beliau memerlukan kereta tersebut pada masa tersebut. Selepas isterinya pulang beliau merasakan kereta Toyota itu tak diperlukan lagi kerana kalau nak ke Uni pun hanya 100 meter sahaja jaraknya dari rumah sewanya. Saya pun mulalah merisik bertanyakan berapakah harganya dan alhamdulillah selepas beberapa hari berbincang akhirnya beliau bersetuju menetapkan harga $1400 untuk kereta tersebut berserta pendaftarannya.

Kini kereta tersebut telah menjadi hakmilik Edward Crawford a.k.a Ted,74 tahun. Beliau menelefon pada hari pertama saya iklankan di dalam akhbar Bendigo Advertiser dan datang keesokan paginya untuk melihat kondisi kereta. Selepas memandu uji kereta tersebut, alhamdulillah nyata Ted yang kebetulannya seorang yang berpengetahuan luas tentang kereta [mekanik, pembawa teksi, tukang buat rumah dan banyak lagi] amat berpuashati dengan kondisi kereta tersebut dan meminta saya mengurangkan harga kerana beliau perlu melakukan beberapa penambahbaikan pada kereta tersebut sebelumnya ianya boleh mendapat Roadworthy Certificate sebelum proses menukar nama. Akhirnya saya bersetuju menjual kereta tersebut dengan harga $900 (AS TRADED). Alhamdulillah selesai satu bab.