Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 9 December 2009

Berhibernasi

Saya terpaksa kuatkan semangat. Penilaian Tahap Kecekapan terpaksa saya tempuhi. Esok hari terakhir. Sudah 3 malam berturut-turut saya hanya mampu lelapkan mata selama 2-3 jam sahaja. Tugasan perlu diselesaikan. Slaid untuk untuk pembentangan perlu disediakan. Aduh... memang kena redah ja bak kata Dr Janudin, Pemangku Penolong Naib Canselor ILQAM semasa hari perasmian beberapa hari yang lalu.

Setiap hari saya berulang dari Shah Alam ke Puncak Alam. Memang meletihkan. Dengan tak cukup tidur ditambah pula terpaksa bersekang mata mendengar pembentangan demi pembentangan daripada rakan-rakan PTK yang lain. Saya perlu kuatkan semangat.

Nasib baiklah saya diletakkan dalam kumpulan seramai 21 orang yang sekepala. Jadi taklah bosan sangat. Suasana tertekan dapat dihilangkan dengan lawak-lawak spontan walaupun kadang-kadang tajuk yang dibentangkan agak serius. Apa yang saya bentangkan tentang kajian tak orang fahami dan begitu jugalah bila pensyarah dari fakulti lain membentangkan cadangan penyelidikan masing-masing yang saya sendiri pun tak faham isinya. Yang faham tentang apa yang dibentangkan dalam cadangan penyelidikan itu adalah penyelidik sendiri. Namun kami tetap memberi semangat sesama kami. Saya redah ja!

Alhamdulillah esok hari terakhir. Maka akan berakhirnya 'jaga' malam saya. Esok saya akan tidur sepuasnya. Saya mahu berehat. Letih oi!. Otak dah letih sangat. Saya perlukan rehat.

Di sebalik keletihan melampau dek otak yang dikerah habis-habisan berfikir, saya sangat-sangat berpuashati dengan setiap kerja yang saya lakukan. Saya merasakan segala tugasan dan pembentangan telah saya lakukan dengan sebaik mungkin.

Terima kasih kepada isteri dan anak-anak yang menjadi sumber semangat saya untuk menghabiskan sisa-sisa PTK ini. Sokongan mereka menjadi inspirasi kepada saya. Anak-anak seperti faham yang papa mereka sedang berjuang.

Akhirnya, doakan kecemerlangan untuk PTK saya untuk kali ini.

7 comments:

cebad said...

rabbi yassir, walla tu assir, ya karim

yazilahyazir said...

Salam Boss..
Good Luck 4 your PTK.. U can do it, our prayers will always be with you....

NORLIZA ALI WEE said...

Insya-Allah,kami( 3K ) mendoakan dapat keputusan yang cemerlang.
Amin............

hijau bumi Tuhan... said...

smoga dipermudahkan sgala urusan, insyallah...


salam perjalanan...

imayo said...

sudahnye nak amik PTK..saye ingatkan baca buku amik exam jew..huhu..CAYOK2..susah nak tido plak tuh..klu saye out da kot..smoga CEMERLANG (A+)

boy perlu said...

semoga berjaya boss..
We know you can do it...
All the best..

hisyamchemat said...

Terima kasih semua