Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 22 May 2009

Lambaian Kaabah 2 : Wabak SARS

Wabak SARS yang melanda seluruh dunia sekitar hujung tahun 2002 hingga pertengahan 2003 telah menyebabkan ramai orang tidak mahu melancong dan keluar negara.

Saya ke MATTA Fair 2003 yang berlangsung sekitar bulan Mac 2003. Saya mengajak Dadak [makcik] untuk menemani saya ke pameran tersebut. Sememangnya saya cukup jahil dengan pakej-pakej berkaitan umrah dan ziarah ini. Dadak yang telah beberapa kali ke Mekah menyatakan bahawa pakej yang ditawarkan kali ini sememangnya cukup murah berbanding dengan yang kebiasaannya. Dialah yang mencadangkan pakej yang sesuai.

Sudah tersurat rezeki saya untuk tahun itu. Lambaian kaabah seperti memanggil-manggil untuk saya dan isteri untuk ke Tanah Suci. Ketika orang lain takut untuk ke Tanah Suci kerana wabak SARS, saya dan Liza menggunakan peluang ini untuk ke sana.

1 comment:

abang din said...

itu semua dugaan