Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Tuesday 22 January 2008

Rumah Dimasuki Pencuri

Terkejut saya apabila dimaklumkan oleh Liza bahawa rumah Dr Awei dimasuki pencuri awal pagi semalam. Saya yang baru lepas solat Asar terus bergegas melawat rumah jiran saya itu. Mudahnya pencuri tersebut mengumpil cermin tingkap dan seterusnya membuka skru grill besi dan mengangkat keseluruhan grill dapur untuk memasuki rumah Dr Awei. Pencuri tersebut berjaya melarikan komputer riba dan beberapa barangan lain lagi. Nasib baik keluarga Dr Awei tidak diapa-apakan oleh pencuri tersebut.

Ini bukanlah kali pertama kejadian sebegini berlaku di kawasan perumahan kami. Biar pun ada pengawal yang sentiasa meronda, tetapi pencuri masih juga dapat memecah masuk rumah penghuni di kawasan kami. Saya sempat berkongsi dengan Dr Awei petua daripada ayat-ayat suci al-Quran yang boleh diamalkan untuk mengelakkan rumah dimasuki pencuri dan anasir-anasir jahat yang lain yang saya perolehi daripada Baba dan beberapa orang tok guru. Semoga kawasan perumahan kami terus aman daripada anasir-anasir jahat ini. Amin

No comments: