Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 31 January 2008

Apa dah Jadi!

Lawatan saya ke Stor Peralatan Pengajaran Aktiviti Rekreasi Luar setelah melapor diri di fakulti sungguh mengecewakan. Baru 10 bulan saya tinggalkan fakulti, peralatan rekreasi yang telah dibeli sebelum saya berangkat ke Australia betul-betul tidak terurus. Alatan rekreasi tersebut diletakkan di atas lantai dan tidak diselenggarakan dengan betul. Ada juga peralatan yang telah hilang. Dua buah dinghy (bot getah) dan engin sangkut telah rosak teruk akibat penangan mereka yang tidak bertanggungjawab dan tidak tahu menggunakannya dengan kaedah yang betul. Di sudut hati saya masih kecewa dengan rakan-rakan yang sepatutnya bersama-sama berusaha menjaga alatan yang telah dibeli dengan nilai ratusan ribu ringgit ini tetapi tidak menunaikan amanah yang telah diberikan.

Alhamdulillah setelah dibuat teguran dan pemantauan kepada rakan-rakan yang bertugas di stor tersebut, kini alatan rekreasi diselenggarakan semula dan disusun rapi. Kerja-kerja menceriakan semula stor telah dijalankan. Cuma dinghy dan beberapa peralatan aktiviti tali tidak dapat diselamatkan akibat tangan mereka yang tidak bertanggungjawab.

Semoga semangat staf dan penuntut-penuntut di FSR untuk sama-sama menjaga peralatan pengajaran aktiviti rekreasi luar akan berterusan.

No comments: