Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Tuesday, 6 April 2010

Juara Gambar

Saya tak pernah ambil kisah tentang si-Kamil ni apabila bergambar. Rasanya macam posing biasa sahaja. Setiap kali diambil gambar, kepalanya terlentok sekejap ke kiri sekejap pula ke kanan. Senyum pula ikut mood. Lain sungguh dia ni.

Beberapa minggu lepas kami ke Tesco. Beli barang dan kemudian terlihat iklan Peraduan Si Comel 2010 anjuran Tesco. Liza dah mengelepar, nak cuba nasib katanya. Selepas diambil foto Kaisara kemudiannya pula Kamil mengambil tempat. Fuiyoo... tak sangka la pulak, Kamil pandai beraksi depan kamera. Dia ikut sahaja apa yang jurugambar arahkan. Kamil dipuji oleh jurugambar. Senang ambil gambar Kamil katanya. Faham dan patuh pada arahan.


Selepas menunggu beberapa minggu, akhirnya hari penentuan yang dinantikan pun tiba. Penganjur dah awal-awal telefon minta kami hadir ke majlis penentuan juara si Comel.

Kamil berjaya mengondol hadiah istimewa [top 15] daripada hampir 500 orang yang bertanding. Tak tidur malam dibuatnya si-Kamil memikirnya hari bersejarah untuk menerima hadiah. Setiap kali bangun pasti ditanya bila nak diambil hadiah kemenangannya. Pakaian apa yang hendak dipakai dan macam-macam lagi. Pening jugak memikirkan budak seorang ni.

Yang bestnya masa penerimaan hadiah tu, hanya Kamil yang berumur 5 tahun... yang lainnya budak-budak kecil berumur lingkungan umur bawah 3 tahun. Kamil yang paling besar. Alahai... dah 5 tahun pun dapat lagi hadiah untuk si-comel. Kamil... Kamil, kalau dah rezeki.

8 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

ni fotogenik ke, foto'gedik', hehe...jgn marah kamil, huhu...

Lennyek said...

pandai posing si kamil ni..

kaisara pun pandai gak..sya ada amik gmbar kaisara masa d cerakah hari tu..dia nmpak kamera je,tros lentok..macam kamil..hehee..comel je..

**fRy laDy** said...

kamil mmg comel!!ki3

Stoner said...

ayahnye xmasuk contest tu skali ke?

hehehehe~

-BOLA ITU BULAT-

HiCMat said...

Stone,
Saya nak masuk juga hari tu tapi takda baju yang sesuai, semua saiz XS saja.

ima_yo said...

rezki dah di susun olehNya..tak kira usia dan ketika..
congrate Kamil..boleh cuba lagi utk majalah pa n ma..

joe said...

comeyh2.tahniah adik kamil..
tapi cara pegang pistol tu salah..he2,
macam koboi kecik.ayahnye x ambil bahagian sekali ker..??huk3

joe said...

comeyh2.tahniah adik kamil..
tapi cara pegang pistol tu salah..he2,
macam koboi kecik.ayahnye x ambil bahagian sekali ker..??huk3