Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 6 February 2008

Al-Fatihah

Marilah sama-sama kita sedekahkan surah Al-Fatihah ke atas roh Allahyarham Hj Shahidan bin Mohamad Noh [pakcik saya] yang telah kembali ke Rahmatullah semalam. Al-Fatihah.

Kini kami sekeluarga sedang berada di Bandar Darul Aman Kedah untuk melawat keluarga allahyarham. Alhamdulillah ketika kami sampai di Masjid al-Mutaqqin Bandar Darul Aman, jenazah baru sahaja selesai disembahyangkan. Namun dugaan muncul apabila kenderaan saya gagal dihidupkan ketika hendak mengiringi van jenazah ke tanah perkuburan. Setelah dicuba beberapa kali, kereta saya masih gagal dihidupkan.

Syukur ada jemaah yang prihatin dan cuba menghubungi mekanik berhampiran untuk mengenalpasti kerosakan yang sedang dialami. Pak Mat [mekanik] mengambil masa hampir 45 minit untuk mengenalpasti kerosakan yang dialami oleh kereta saya. Akhirnya beliau mendapati pam minyak saya gagal berfungsi. 'Wiring' semua OK katanya. Beliau kemudiannya memperkenalkan saya dengan sebuah bengkel memperbaiki kereta yang berhampiran dengan masjid yang secara kebetulannya masih belum ditutup. Ini kerana beliau sebenarnya mempunyai temujanji dan perlu ke Bandar Jitra atas urusan peribadi.

Brother Solahudin [pemilik bengkel] mencadangkan kepada saya untuk meninggalkan kereta di bengkelnya kerana alat ganti[pam minyak] tiada dalam simpanan dan perlu ditunggu esok pagi.

Alhamdulillah hari ini semuanya berjaya diselenggarakan oleh staf Bro Solahudin.

No comments: