Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 28 August 2009

Terguris

Saya ke Stor Peralatan Rekreasi Air sebentar tadi.

Aduh terguris bro. Pedih rasa. Tercalar. Rabik dan macam-macam lagi parut yang muncul di kiri dan kanan kayak.

Kalau kayak lama pun saya terasa, inikan pula kayak yang baru berusia tak sampai 3 minggu di Fakulti. Apalah salah kayak tu sampai diseret, dihentak dan disagat sampai calar balar. Itu baru satu group, kalau dah banyak group yang guna... mungkin tak rupa kayak. Jadi sampanlah agaknya kot.

Takkanlah benda tu saya nak bagi tahu. Lu fikir la sendiri. Kalau barang tu milik persendirian/ milik anda sendiri... adakah anda akan memperlakukan perkara yang sama. Saya berani jawab... sudah tentu TIDAK!!! Iyalah barang milik kerajaan peduli hapa... sagat ja, tonyoh aja, hentak aja. Kita pun dah selesai buat aktiviti, apa nak susah. Benda tu pun bukannya boleh balas dendam, takada nyawa pun. Apa nak takut. Saya yang merayu, mempertahankan pembelian dan dituduh macam-macam walaupun bukan dengan duit saya terasa pedihnya.

Perkara seperti ini sedikit sebanyak sudah tentulah telah mencalarkan reputasi kumpulan Perkhemahan Akhir kali ini yang sejak seminggu dua ini asyik dipuji puja melambung-lambung tingginya.

OK lah setakat ini sahajalah Kuliah Jumaat dari saya.

Saya kecewa.

10 comments:

rahimmeerah said...

Ini lah yang dikatakan sifat, perangai yang perlu diubah oleh tuan punya badan.
Orang yang lemah boleh kita bantu, ajar untuk baiki kelemahannya tetapi kalau sifat dan perangai susah nak dibuatnya, diri orang itu sendiri kena berubah.
Sabarlah en.hisham, anggaplah ini satu cabaran sebagai pendidik dan pembimbing kepada anak bangsa kita yang kini lahir jarang sekali tidak tahu erti kesusahan.

ctrosmawati.blogspot.com said...

salam..bos..apepun slamat hari lahir..smoga berbahgia disamping keluarga tercinter..
kepada sesiapa yang merosakkan harta tersebut..cubala renungkan kembali..betapa susah nyer seorg pensyarah yang sentiasa berusaha utk memantapkan sukan rekreasi.kalau tak nak hargai pun ingat la skit untk generasi yg akan dtg..memang tak patut..:(

ima_yo said...

tak patot..tak patot..

dalam kelebihan akan ada secalit kelemahan..

nobody perfect..tp kiter bukan ckp pasai perfect..kiter ckp pasai 'etika'..

mentang2 bkn reta korang..huhu..

ayok!touch up balik!!

mommysarah said...

hummm sabarlah abang ungkal. depa tak rasa susah. teringat masa kat UPM/OB dulu. Betapa kiter rasa susah untuk mencari peralatan aktiviti luar. Terpaksa pinjam kiri kanan. Muke nie dah macam punkok kuali - tebai muka dok jumpaq org sana sini. Nasib baik ada student2 Reccers dan PJ yang banyak membantu dulu. Pelajar2 sekarang mewah. Kiter dulu Tent pun susah nak dapat. agaknya budak2 sekarang nie kena jadi macam kita dulu2, barulah dia menghargai segala keistimewaan yang mereka ada. Along tak taulah kalau depa nie kena survival....apa pun abang ungkal, selamat bercuti. Sampaikan salam kami kat kak liza dan anak2.

Lennyek said...

salam..

sya sbg ktua biro pralatan...pkhmahan akhir yg lepas..syg bleh jelaskan ape yg trjadi...

bkn suka2 utk tunding jari atau menuduh..saksi dan kenyataan ada didepan mata..



................................

tnie said...

Ish...ish...sedih gak bile dgr cite bos...memang x patut...buat insan2 yg br menceburi outdoor, hargailah apa yg ada disekeliling anda...jgn kite sia-siakannya...yg menyesal akhirnye kite juge....ingat2la generasi yg akn dtg...jgn nk lepas diri sendiri je...

saufee said...

salam165 eh hisyam, x pe en..sabar ye en..em bile en nk join esq?..

saufee said...

salam165 eh hisyam, x pe en..sabar ye en..em bile en nk join esq?..

rino-nong said...

bg sy yg x menghargai adalah org yg x pernah hidup susah. lau depa masa kecik idup susah depa sti paham. 2 yg da org simpan brg smp betahun2 kerna nak beli pun susah.

kakkoi6779 said...

Boss, koi faham apa yg boss ingin sampaikan..bkn koi nak membela sesiapa dan juga bkn ingin menunding jari kepada sesiapa, sebenarnya sewaktu perjalanan ke Tasik Shah Alam (PLK-PDRM)beberapa kayak telah terjatuh dari lori yg mengangkut kayak tersebut. ianya terjatuh 2 kali dan berlaku didepan mata kami semua. kami semua telah sedaya upaya menjaga peralatan UiTM dengan sebaik mungkin. apa-apapun kami minta maaf kalau ianya terjadi disebabkan kami semua.