Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Monday 11 February 2008

Ada Gunanya

Tak sangka ya, laman sesawang saya yang kerdil itu ada juga gunanya. Laman sesawang www.freewebs.com/hicmat telah memberikan maklumat berguna kepada dua orang penuntut Malaysia yang kini menuntut di Monash University. Mereka yang secara kebetulannya akan menjalankan 'clinical practice' di kawasan 'rural' telah memilih Bendigo. Azlan dan Aishah telah meng'google' "solat Jumaat di Bendigo" dan seterusnya mengutus email kepada saya untuk mengetahui maklumat lanjut tentang komuniti Muslim di Bendigo.

Terkenang saat sebelum saya sekeluarga berhijrah ke Bendigo. Itulah langkah awal yang saya lakukan semasa ingin menuntut di La Trobe University Bendigo suatu ketika dahulu. Mencari dalam 'google' samada ada atau tidak komuniti Muslim di Bendigo. Tetapi hampa. Tiada maklumat langsung. Di 'Islamic Finder' pun tak ada. Saya sekeluarga akhirnya bertawakal kepada Allah swt dengan berhijrah ke Bendigo selama hampir satu tahun tanpa mendapat maklumat yang lengkap tentang komuniti Islam di Bendigo.

Alhamdulillah saya dipertemukan dengan saudara seagama yang baik-baik dan saling bantu membantu semasa di Bendigo. Brother Heri sekeluarga, Dr Preena, Dr Radzaq, Bro Mamoun, Bro Mikail sekeluarga dan Bro Mike seluarga sentiasa di ingatan. Kini sampailah tugas saya pula untuk menyampaikan maklumat dan membantu saudara-saudara saya yang ingin ke Bendigo.

No comments: