Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 15 February 2008

Tak Jadi La Pulak

Manusia hanya merancang, tetapi Allah jualah perancang yang terbaik untuk hamba-hambanya.

Kem yang sepatutnya diadakan bermula pada hari ini terpaksa dibatalkan [bukan ditunda]. Ini ekoran pembubaran parlimen oleh Perdana Menteri yang kita kasihi dengan perkenan YDP Agong. Seterusnya pihak KPT telah mengeluarkan arahan agar sebarang program yang membawa pelajar keluar dari kampus sebelum tarikh pilihanraya adalah dilarang sama sekali. Pastinya saya akan PATUH pada arahan ketua.

Perasaan pelajar-pelajar saya bercampur baur. Ada yang sedih dan tak kurang juga ada yang gembira dan bersyukur. Kepada yang sedih saya sangat bersimpati dengan mereka. Segala usaha bertungkus lumus mereka selama beberapa minggu untuk membuat persediaan sebelum kem seperti sia-sia sahaja. Namun sebenarnya mereka ini telah mendapat banyak pengalaman pengurusan yang berharga. Kepada mereka yang sedang bergembira juga saya sangat-sangat bersimpati. Ini kerana mereka ini sebenarnya terlepas peluang untuk mempelajari asas-asas wajib pendidikan luar yang sepatutnya diterapkan kepada pelajar-pelajar subjek 'Outdoor Recreation' semasa Kem Asas pada hujung minggu ini.

Kita dah tak punya masa lagi. Kem Asas tak dapat dijalankan. Kem Akhir pula betul-betul seminggu selepas tarikh pilihanraya. Pelajar-pelajar ini perlu betul-betul bersedia daripada segi mental dan fizikal. Ini kerana Kem Akhir memerlukan mereka menjalankan aktiviti ikhtiar hidup, ekspidisi berkayak, meredah hutan dan seterusnya berbasikal bukit. Saya doakan kesemua pelajar-pelajar saya yang akan menjadi peserta Kem Akhir berjaya mengharungi cabaran yang akan mereka temui semasa di di Kem Akhir nanti. Kerja berpasukan sangat-sangat diperlukan agar segala cabaran dapat direntasi bersama.

Kepada fasilitator Persatuan Pembimbing Rekreasi Luar UiTM, ingin saya ucapkan berbanyak terima kasih kerana kesudian anda semua membantu adik-adik anda mengenal erti berekreasi dan berkongsi pengalaman. Jasa anda semua akan senantiasa saya ingati.

No comments: