Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 14 February 2008

Rekod Baru

Hari ini dalam sejarah. Kuliah 'Outdoor Recreation' semester ini dimulakan seawal jam 7.15 pagi. Ini kerana ada antara pelajar-pelajar yang lambat hadir ke kuliah pada minggu sebelumnya. Jadi setiap seorang daripada ahli kelas perlu bertanggungjawab di atas kelewatan rakan-rakan mereka yang lain. Sebagai balasannya setiap kali ada rakan-rakan yang lewat menghadiri kuliah 'Outdoor Recreation', maka saya akan mempercepatkan 15 minit masa untuk permulaan kuliah bagi minggu berikutnya.

Saya sampai ke Stor Rekreasi Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi pada jam 7.10 pagi. Terkejut saya apabila secara tiba-tiba kereta saya dikerumuni oleh sekumpulan manusia. Rupa-rupanya mereka ini adalah penuntut-penuntut semester dua Diploma Pengajian Sukan yang mendaftar untuk subjek 'Outdoor Recreation'. Kesemua ahli kelas telah mula berkumpul berhampiran Stor Rekreasi seawal jam 6.45 pagi lagi. Mereka saling menghubungi antara satu dengan yang lain agar tidak seorangpun yang terlewat menghadiri kelas saya pada pagi ini. Inilah yang saya mahukan! Saling mengingati.

Alhamdulillah sekurang-kurangnya dengan cara ini mereka akan bangun awal, solat Subuh dan seterusnya dapat datang awal ke kuliah di kala pemikiran kesemuanya masih 'fresh'.

Saya dapat merasakan kesungguhan pelajar 'Outdoor Recreation' semester ini berdasarkan persediaan mereka sebelum memasuki kelas. Kesemua peralatan pengajaran yang saya perlukan berjaya mereka sediakan.

Mereka ini juga tidak segan silu untuk mendapatkan pandangan dan teguran daripada pelajar senior berkaitan perkhemahan yang akan mereka jalani. Ini kerana, pelajar-pelajar ini akan mengikuti Kem Asas Rekreasi Luar di Tapak Perkhemahan Camar Rimba, Taman Pertanian Malaysia, Shah Alam pada hujung minggu ini. Semoga mereka semua mendapat manfaat daripadanya dan diberi kekuatan mental dan fizikal untuk menamatkan program tersebut. Amin.

No comments: