Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 13 November 2008

Terdesak

Manusia semakin terdesak. Hanya kerana RM1000 hasil rompakan, satu nyawa terpaksa melayang. Itulah tragedi yang berlaku di negara kita 2 hari lepas. Tak dapat saya bayangkan penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh arwah sebelum nyawa terputus dari badannya. Zalim dan terdesak sungguh perompak tersebut.Kenapa tidak digunakan akal dan fikiran sebelum bertindak? Terdesak sangatkah penjenayah tersebut untuk hidup?

Simpati saya sudah tentulah kepada keluarga yang yang arwah tinggalkan. Sedih mengenangkan ketua keluarga yang sepatutnya hadir di sisi anak-anak takala mereka membesar tetapi pergi untuk selama-lamanya dalam kejadian yang cukup tragis. Beban membesar dan mendidik anak-anak yang sebelum ini dipikul oleh suami dan isteri kini terpaksa ditanggung oleh seorang isteri yang telah menjadi balu.

Saya mendoakan agar Puan Narjes Moktar diberikan kekuatan dan kesabaran untuk meneruskan kehidupan. Semoga Allah merahmati dan memberkati kehidupan beliau dan anak-anaknya.

Marilah sama-sama kita sedekahkan surah Al-Fatihah kepada allahyarham Mohd Khairuddin Mohamed Isa. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin

Sama-samalah juga kita berdoa agar penjenayah terbabit dapat ditangkap dan diadili dengan seadilnya.

4 comments:

Anonymous said...

AGAKNYE PENYAMUN 2 NAK BLI SUSU ANAK KOT..2 YG TERDESAK 2..KEJAM DA MEMANG KEJAM..PINJAM JELA DUIT JIRAN DLU T DA SAMUN PULANGLA BLK..XYAH LA BUNUH2..KITER ADA KEMUDAHAN PINJAMAN MUDAH(AH LONG/CETI)..APA LA YG NAK ROMPAK2!!TEROK TOL MEKE NIE..CETEK ILMU PENDEK AKAL..(ALAMAK TAK SEMPAT BACE PAPER LER MINGGU NIE..TENGOK BERITE POWN XDAN..MINGGU AKHIR SKUL NIE BZ SKET..)

Anonymous said...

salam..bos add la saye MANJUNG D'KEJO blog address (kasehimayo.blogspot.com)huuhu

teamtact said...

salam takziah dan tahniah.....

kepada keluarga arwah.... jangan sedih sangat....

kepada pembunuh......jangan suka sangat...

sapa yang patut dipersalahkan....semuanya kembali kepada nafsu dan akal manusia....

hisyamchemat said...

Ok Ema dah ada kat sebelah tu.