Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Sunday 23 August 2009

Macha-Macha dan Aci-Aci



Foto di atas saya kidnapped daripada Blog Rembang Waktu. Foto di atas begitu menarik perhatian saya. Mana taknya... boleh dikatakan kesemua yang sedang bergambar dah berubah. Bukan berubah sikap tapi berubah warna kulit. Semuanya dah sunburn. Rupa pun dah tak berapa jelas. Nasib-nasib.

Teringat semasa sesi icebreaking dijalankan di Pulau Kapas. Beberapa orang pelajar dijadikan bahan lawak dek warna kulit mereka yang sememangnya 'sudah terbakar' sebelum mereka menjejakkan kaki ke pulau lagi. Kejadian sejak azali lagi.

Di hari akhir, iaitu selepas selesai membersihkan peralatan sebelum dipulangkan semula kepada Fakulti saya melihat lebih ramai Macha-Macha dan Aci-Aci. Jadi sekarang semuanya sama sahaja.

Seperti biasa saya sempat meninggalkan pesan semasa ucapan perasmian penutup program. Pesan saya berbunyi begini, "Kulit yang 'terbakar' akan pulih semula dalam beberapa hari dan kesan/parut luka dan calar balar akan hilang setelah disapukan French Oil. Keletihan di sepanjang program juga akan hilang setelah beberapa hari berehat. Namun yang akan kekal selamanya adalah KENANGAN beraktiviti di sepanjang Perkhemahan Akhir ini. Anda sendiri yang telah mengalaminya. Pengalaman yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Kenangan ini tidak akan luput... insyaallah selagi hayat dikandung badan".

Ok hamba chow dulu wahai Macha-macha dan Aci-aci. Jangan marah ya...

4 comments:

Lennyek said...

hahahaha..!!!
tp syg xmcm aci..hehehe..

ajoy87NF said...

Salam bos...
hahaha... apa mcm mau bwat, siang kerja mlm kerja, nasik juga mau mkn incik....
Pasni bwat plastik surgeri la...
mcm micheal jackson....
hehehe...

hisyamchemat said...

Ajoy,
Fair and Lovely pun Ok apa.

Apize said...

Salam...kepada semua Blogger Final Camp Kapas..sila update blog2 anda..Pesanan Penaja