Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Thursday 1 October 2009

Lebih dari 2000

2000 km.Itulah jumlah perjalanan kami sekeluarga dari 'Kutub Selatan' ke 'Kutub Utara'. Perjalanan dari selatan ke utara tanahair sempena Hari Raya yang lepas. Letih memanglah letih. Namun dek nak menemui kaum keluarga dan sahabat handai sempena hari baik dan bulan baik ini maka segala kepenatan ditolak ketepi.

Alhamdulillah perjalanan kami sekeluarga selamat dan dipelihara dari mula hinggalah sampai semula di Shah Alam. Perjalanan kami tidaklah tersangkut-sangkut seperti musim perayaan sebelumnya. Ini kerana kebanyakan kita telah sedia maklum bahawa lebuhraya ke selatan dan utara di kebanyakan tempatnya telah mempunyai enam lorong. Jadi kuranglah sesaknya. Selain daripada itu TOL JELAPANG yang telah meragut banyak nyawa telah 'dimusnahkan'. Maka lebih lancarlah perjalanan. Alhamdulillah akhirnya pemikir-pemikir di Malaysia telah diberikan ilham untuk menutup tol tersebut dan diubah laluan dan tol yang sering meragut nyawa itu.

Catatan perjalanan saya memang banyak dan penuh dengan warna warni. Namun tak semuanya dapat dicoretkan di sini. Biarlah ianya menjadi kenangan kami sekeluarga.

Semoga pertalian kekeluargaan dan ikatan persahabatan dapat dipereratkan lagi dengan tradisi balik kampung dan kunjung mengunjung sempena Hari Raya pada tahun ini.

No comments: