Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday, 29 August 2008

Ramadhan yang Dinanti

RAMADHAN muncul lagi. Bulan mulia yang kita tangisi pemergiannya setahun yang lalu kini bertandang kembali. Syukur Alhamdulillah kita semua dipanjangkan umur untuk bertemu lagi bulan Ramadhan ini.

Tahun lepas saya berkesempatan menyambut Ramadhan Al-Mubarak di Bendigo. Banyak kenangan-kenangan manis sepanjang berada di sana. Suasananya sudah tentu jauh berbeza. Kepada yang nak tahu sedikit sebanyak pengalaman menyambut Ramadhan di Bendigo bolehlah melawat laman sesawang Khabar dari Bendigo.

Saya secara peribadi ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Mulia Ramadhan Al Mubarak. Dengan rasa rendah dirinya, bersama-samalah kita menginsafi dan memohon ampun di atas dosa-dosa kita serta melebihkan amal ibadat di bulan yang mulia ini. Semoga Allah swt membuka pintu hati kita dan menjadikan kita manusia yang lebih patuh dan taat kepadaNYA, insyaallah.

Di kesempatan ini juga saya ingin memohon ribuan ampun dan maaf kepada semua penjenguk-penjenguk sekalian, ampunilah segala dosa saya terhadap anda semua jika ada yang memendam di dalam hati. Marilah kita sama-sama mengeratkan silaturrahim sesama Muslim.

Akhir kalam, selamat menjalani ibadah puasa.

2 comments:

perjalanan said...

salam en hisyam...
sy ni azlan@lanperlu...
sje nk bgtau,sy dh ada blog,hehe...

http://nurazlanshahbinadam.blogspot.com

sy pun mtk maaf sgala salah silap sy pada en hisyam...smoga kita dpt mnjalankan kwajipan kali ni dgn smpurna dan diterima oleh-Nya, insyallah...

salam perjalanan...

ema said...

assalamualaikum...selamat menyambut bulan ramadan almubarak.Saya juga nk mitak ampun dan maaf banyak2 kalu ada salah dan silap.Hari ni saya dah online pindah ke terengganu utk Jan tahun depan.Doakan saya dpt pindah ya...amin