Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Saturday 20 December 2008

Berubah

Menetapkan jadual kuliah untuk pelajar-pelajar di FSR tidak semudah yang dijangka. Dengan bilik kuliah yang terhad menyukarkan lagi pengagihan kelas. Namun atas dasar tolak ansur di antara Ketua Program Diploma dan Ijazah SR221 dan SR223 berjaya memudahkan kerja yang sukar ini.

Jadual kuliah pelajar Diploma disusun dahulu. Jadi ini memberi kelebihan kepada saya untuk memilih mana-mana bilik kuliah dan masa yang sesuai untuk pelajar Diploma. Sudah tentulah saya memilih seawal jam 8.30 pagi sebagai waktu yang paling sesuai untuk memulakan kuliah untuk semua bahagian diploma. Biar pelajar Diploma bangun awal dan membiasakan bangun pagi.

Dahulu kelas saya dimulakan seawal jam 8.00 pagi. Sekiranya ada ahli kelas yang datang lewat maka kuliah untuk minggu seterusnya diawalkan 10-15 minit. Rekod dipegang oleh kelas Recreational Sport. Akibat ada yang berdegil untuk datang awal ke kuliah makan kumpulan tersebut memulakan kelas mereka pada pukul 6.50 pagi. Maka berlarilah kami semua satu UiTM sehinggalah ke Tasik Shah Alam.

Agak-agaknya bolehkah ianya dilaksanakan semester hadapan. Saya rasakan ini kaedah sesuai untuk menyegarkan minda pelajar. Kita tunggu!

No comments: