Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 31 December 2008

Cepatnya Masa Berlalu

Diam tak diam dah mula dah semester baru. Shah Alam kembali sibuk dengan kembalinya berpuluh ribu siswa/i yang akan memulakan pengajian di kampus induk.

Bagaimanalah agaknya keputusan peperiksaan mereka pada semester yang lalu. Kalau cemerlang saya ucapkan tahniah. Jangan lupa sujud syukur dan ucapkan terima kasih kepada kedua ibu bapa yang sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kejayaan anda siang malam. Khabarkan berita gembira ini kepada keduanya. Tentu mereka akan bahagia.

Kepada yang gagal mencapai segala yang dihajati, jangan kecewa. Ruang untuk mencapai kejayaan masih terbuka. Terus berusaha. Tiada sesiapa yang dapat mengubah nasib anda kecuali diri anda sendiri. Berusahalah kemudian terus berdoa dan barulah bertawakal. Insyaallah Allah akan membantu anda. Sesungguhnya Allah tidak akan menzalimi hambanya tetapi kita sebenarnya yang sering menzalimi diri kita sendiri.

Apa-apapun kepada semua penjengok-penjengok sekalian saya mendoakan kesejahteraan dan kejayaan anda semua di mana sahaja anda berada. Semoga kehadiran tahun baru hijrah ini akan membuka lembaran baru di dalam kehidupan kita. Sesungguhnya sekiranya kehidupan kita hari ini lebih baik daripada semalam maka kita tergolong di dalam golongan yang berjaya. Janganlah kita menjadi mereka yang lalai di mana hari ini mereka sama seperti semalam. Kita juga minta dijauhkan daripada menjadi golongan yang celaka di mana hari ini mereka lebih teruk daripada semalam. Maka fikir-fikirkanlah dengan mata hati.

1 comment:

yazilahyazir said...

salam boss..
Semoga ALLAH s.w.t, memelihara kesihatan, jodoh dan rezeki, memanjangkan umur dan melancarkan segala urusan En. Hisyam sekeluarga untuk tahun 2009 ini dan seterusnya... AMIN...