Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Wednesday 8 April 2009

Bezanya Sekarang

Melihat gambar sendiri beraksi memang sesuatu yang 'mengerikan' pada saya. Mana taknya, badan dah macam dipam-pam. Kalau dilihat foto di bawah... rasanya macam melihat raksaksa naik motor. Motor tu pun dah nampak kecil. Hai lah nasib badan. Sejak hati senang ni berat badan naik tak nak turun turun. Hendak ditimbang pun dah fobia. Tak sanggup nak dilihat angka yang ditunjukkan oleh jarum penimbang.


Masa balik dari Bendigo dulu, berat saya turun sehingga 72 kg. Badan terasa ringan. Mana taknya, di sana saya berjalan kaki ke kampus. Kadangkala ke pekan pun berjalan. Makan ala kadar saja. Jadi boleh le jaga badan.



Malaysia kaya dengan makanan. Nak bergerak pun semuanya pakai kenderaan. Jadi bila masanya nak kurus kembali ni!

5 comments:

mommysarah said...

hahahaha...sangat faham abang ungkal. that is why suke ambik gambar leher ke atas jek...muahahahaha... memang terasa bezanya duduk di Malaysia dan negara orang...Memang boleh "mati cepat" kalau duduk Malaysia nie...bukan mati kelaparan..tapi mati kekenyangan.....huhuhuhuhuhu

hisyamchemat said...

Betul Along, orang Somalia dan Ethopia mati tak makan, kita mati terlebih makan

Budak Bijak - 54L said...

hehehe..tumpang ketawa ye(ops maaf).lucu lak bila en.Hisyam mengadu badan dah naik.saya dah biasa dengar orang mengeluh pasal berat badan ni..especially wanita..Keluhan tu ada 2 makna...yg pertama ini adalah tanda positif di mana dia sedar yg dia dah naik berat badn dan perlu lebihkan bersenam dan diet atau yg ke-2nya ia akan menjadi rugi@ negatif jika dia rasa dia hepi dgn berat badan yg sudah naik dan tak nak wat apa2**hehehee tp come la en.hisyam posing atas motor tu...
lepas ni jgn tinggalkan jogging ye bos...saya jadikan jogging tu satu medium utk saya release tension..jomla kita berjogging di tasik shah alam...ramai2...meriah gitu!

Lennyek said...

salam...

sya ingatkan kaum wanita je yang fobia dngn berat badan..rupanya tak..

mula2 en.syam baru balik dari AUS,sya tgk da makin susut badan..tapi..lama kelamaan..makin sihat sya tgk..kak liza pandai jaga en.syam..
kaisara pon tmbam...

huhhuuhuhuu..

PPT said...

Kalau dah ada raksasa kena panggil Ultraman lah untuk selesaikan masalah ini....