Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 9 May 2008

Demam Adventure Race

Saya akan ke Sultan Ahmad Shah – Tioman International Eco-Challenge 2008 (SAS-TIEC2008) selama seminggu bermula esok [10-16 Mei 2008]. Setelah pulang dari Pulau Tioman, saya akan terus ke UiTM Dungun untuk bengkel semakan kurikulum program diploma dan ijazah sarjana muda yang ditawarkan di FSR selama 3 hari [16 -18 Mei 2008]. Walaupun cuti di UiTM bermula hujung minggu ini, tetapi tugas sentiasa berterusan. Tidak pernah padam.

Syukur, sekurang-kurangnya saya masih mempunyai kerja untuk dilaksanakan.

Untuk Tioman Eco-Challenge 2008, saya akan bertindak sebagai Senior Marshal. Pengubal peraturan pertandingan. Bekerja di samping Race Director, Kol (R) Zul. Bersama-sama saya adalah sekumpulan marshal seramai 15 orang yang terdiri daripada kalangan pelajar dan alumni FSR yang berpengalaman di dalam rekreasi luar.

Setakat ini saya difahamkan sebanyak 25 pasukan yang terdiri daripada 4 orang sepasukan telah mendaftarkan diri untuk bertanding merebut hadiah bernilai RM10,000.00 untuk tempat pertama. Selain itu juga RM5,000.00 telah diperuntukkan untuk ‘Iron Lady of Tioman.

Antara cabaran yang perlu ditempuhi oleh para pelumba adalah berlari, berbasikal bukit dan berkayak. Selain itu juga terdapat stesen-stesen sukan rakyat yang memerlukan komitmen pelumba sebelum mereka dapat meneruskan cabaran ke lokasi seterusnya.

FSR sendiri telah menghantarkan tiga pasukan untuk menyertai pertandingan ini. Mereka kini sedang giat berlatih di bawah pemantauan dan bimbingan YM Raja Firhad. Di samping itu juga pelajar-pelajar ini tidak melupakan tanggungjawab mereka mentelaah pelajaran untuk peperiksaan akhir.

Doakan SAS-TIEC2008 berjalan dengan lancar dan berjaya mencapai matlamatnya. Maklumat berkaitan SAS-TIEC2008 ada di sini.

2 comments:

Anonymous said...

Dari Penjengok-Penjengok Tegar,

Let the game begins...


Cheers ...........

FoO dA fIrSt#1 said...

dah tak sabor rasenyer teman...
harap semua berjalan lancar.....