Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Monday 29 December 2008

Dari Shah Alam ke Jemapoh

Sepatutnya hujung minggu lepas saya, Yasir dan Mus merancang untuk menziarahi Hazriq aka John. Perancangan Allah mengatasi segalanya. Ada aral melintang dan saya redha.

Semalam saya sekeluarga sekali lagi merancang untuk ke Taman Jemapoh, Kuala Pilah. Alhamdulillah kami selamat sampai ke sana. Sebelum memulakan perjalanan saya dah maklumkan kepada Liza dan Kamilia tentang laluan yang akan kami lalui. Saya ceritakan tentang penangan Bukit Putus yang boleh membuatkan ramai pemandu dan penumpang muntah free. Saya berikan petua supaya tak muntah. Syukur, ianya berjaya. Mungkin mereka kuatkan semangat kerana nak menziarahi John kot.

Sekarang John berada di rumah neneknya yang baru seminggu meninggal dunia. Nenek John meninggal ketika dia terlantar di hospital tempohari. John sememangnya sayang dengan neneknya. Di rumah neneknya inilah dia membesar. Nenek mengajar dia memasak. Jadi, memang patut pun dia pandai memasak.


Kaki John dah dipenuhi besi. Macam antena TV pula. Tapi John kuat. Disambut dan dilayannya kami walaupun sakitnya hanya Allah yang tahu. Sama-samalah kita doakan John cepat sembuh dan dapat meneruskan aktiviti hariannya.

Kepada penjengok sekalian yang mempunyai kelapangan masa bolehlah melawat beliau di Kuala Pilah. Perjalanan hanya mengambil masa 2 jam 30 minit (pemanduan tenang dan berhenti-henti) iaitu kira-kira 120 km dari Shah Alam.

2 comments:

teamtact said...

tuggu john...

InsyaAllah kami sampai.....

hijau bumi Tuhan... said...

nak pegi roger la...


salam perjalanan...