Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Monday 22 September 2008

Ramainya Manusia

Memang ramai betul. Terlalu ramai.

Nasib baik saya datang awal pagi. Jam 7.00 pagi saya sekeluarga dah tercongok di Car Boot Sale (CBS) berhampiran Stadium Melawati. Kalau lewat, nampak gayanya kenalah 'menapak' jauh ataupun 'berebut' parkir.

CBS di Shah Alam ini semakin mendapat tempat di hati penduduk setempat. Malah ada pengunjung yang sanggup datang dari jauh hanya sekadar untuk mencuci mata di awal pagi. Walaupun namanya CBS, tetapi barangan bukannya diletakkan di dalam boot kereta semasa dijual. Konsepnya sahaja ditiru dari U.K.

Pelbagai barangan boleh diperolehi di CBS. Ada sesetengah barang tidak pernahpun dilihat dijual di pasaran negara. Apa sahaja barangan yang dijual akan mendapat tempat di sini. Ini kerana setiap pengunjung yang datang mempunyai citarasa mereka yang tersendiri. Kepada sesiapa yang tidak pernah berkunjung ke sini bolehlah cuba-cuba datang. Pasti anda akan datang lagi.

Saya juga pernah bercita-cita menjual barang-barang terpakai di sini. Tetapi saya sebenarnya tak cukup kuat menahan panas terik mentari. Hanya orang yang kuat semangat sahaja yang mampu bertahan di sini. Kalau sayalah... mungkin minggu ini buka, minggu depan tutup terus. Sebabnya demam panas.

6 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

macam macam ada...x larat nk round smpai abis kalau pegi,haha...


salam perjalanan...

Anonymous said...

Dah lama x jejak kaki kat sana...

FoO dA fIrSt#1 said...

cari columbia ka bos???

hisyamchemat said...

Yasir,
Saya jumpa sandal Columbia (2nd hand). Dia letak RM90. Cancel

wegreentheearth said...

uiks...
bleh thn..
tapi syg..
boleh thn mahal harganya..

Lennyek said...

lamanya xpg sana..
slalu sya akn cari kasut..=)