Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Saturday 27 December 2008

Ulangtahun Pertama

Hari ini merupakan ulangtahun pertama blog Coretan di Kala Senggang. Ketika pertama kali menulis di blog, saya mengambil masa yang agak lama juga untuk menyunting posting yang pertama. Saya mengambil masa seminggu untuk mengarang cerita pertama tersebut. Semuanya bermula di Bendigo. Sesungguhnya kenangan manis sepanjang di Bendigo tidak akan saya sekeluarga lupakan. Sebab musabab kenapa saya menulis di blog pula saya coretkan di sini.

Apabila pulang dari Bendigo, saya bertekad untuk menggalakkan lebih ramai lagi rakan-rakan dan pelajar-pelajar saya untuk terlibat di dalam dunia penulisan blog. Alhamdulillah sehingga ke hari ini ratusan blog berjaya dihasilkan hasil hasutan dan paksaan saya samada secara terang-terangan atau dalam diam-diam. Ini merupakan satu perkembangan yang menarik di mana blog boleh menghubungkan silaturahim yang sedia terjalin biarpun di mana kita berada. Selain itu pemikiran seseorang itu akan dapat dipindahkan terus ke webblog masing-masing dan menariknya semua orang boleh melayarinya.


Harapan saya agar demam blog akan berterusan dan tidak hanya menjadi satu fenomena sementara sahaja. Saya pernah memberi nasihat dan harapan kepada bloggers baru di sini. Kegilaan saya dengan blogosphere menyebabkan saya menulis posting ini. Oleh itu, kepada penjengok-penjengok yang masih belum mempunyai blog sendiri, marilah ramai-ramai kita meriahkan dunia blog. Dunia tanpa sempadan. Sertailah 500,000 bloggers lain yang terdapat di Malaysia. Tulislah apa sahaja yang menjadi minat anda semua untuk dikongsikan bersama. Jangan ditunggu lagi. Lontarkan idea-idea anda di dalam blog. Jangan biarkan idea anda itu berkarat begitu sahaja.

Akhir kalam, saya ingin mengucapkan kesyukuran kehadrat Illahi kerana telah dikurniakan kekuatan dan idea untuk menulis dan mengemaskini blog Coretan di Kala Senggang. Semoga blog ini akan terus menjadi wadah yang dapat merapatkan saya dan penjengok-penjengok sekalian.

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah......Sempena ulangtahun pertama blog tuan......

Anonymous said...

tahniah atas ulangtahun pertama blog ini.sebelum lupa saya nak ucapkan terima kasih banyak@ sebab bagi saya A untuk disable...terima kasih ek.saya gembira sangat...
terima kasih gak atas ilmu dan cerita@ en hisyam dalam kelas dulu.hari rabu jam 8.30 pagi- 11.30 pagi..terima kasih..u are of best lecture..

Anonymous said...

Tahniah

Unknown said...

Tahniah atas ulang tahun blog tuan,
semoga berbagai info lagi akan dapat disiarkan untuk kebaikan bersama...