Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 6 February 2009

Kerahan Otak

Memang penat. Otak dikerah berfikir. Banyak yang perlu dilakukan di sini. Kami perlu bersegera menyiapkan banyak perkara. Banyak yang berjaya dilaksanakan di sini. Sungguh efektif. Suasana yang tenang sememangnya banyak membantu. Otak yang penat akibat diperah siang malam dapat direhatkan dengan menyedut bayu Laut China Selatan yang menyegarkan. Pemandangan yang indah sedikit sebanyak dapat menenangkan otak yang penat dikerah.

Kami berjaya menyiapkan banyak kerja di sini. Lebih awal dari yang dijangkakan. Kami mendapat berita gembira dari Boss (Dekan FSR) petang tadi. Kami dibenarkan untuk berbarbeku di pantai. Sotong, udang dan ikan yang masih fresh dipanggang. Semua makanan laut ini baru sahaja dinaikkan oleh nelayan yang mendarat di pantai berhampiran. Kami beli sendiri dengan wang yang sama-sama dihulurkan. Seafood itu semuanya segar bugar. Yummy. Wow! Sememangnya saya 'hantu' seafood. Tak mungkin saya lepaskan saat ini. Harap-harap tak adalah sesiapa yang kena angkut ke hospital akibat serangan batu karang. Nak menyesal pun tak guna. Saya makan sepuas-puasnya. Nafsu.

Habis makan ada karaoke la pula. Semua kena menyumbangkan suara. Saya hanya menyumbangkan lagu. Memang sumbang. Pensyarah dan staf FSR sememangnya serba boleh (hehehe masuk bakul angkat sendiri da). Balun saja. Apa peduli. Yang penting happy selepas penat bekerja.

Ok, saya mau tidur. Esok pagi masih ada lagi tugasan yang nak disiapkan. Jumpa lagi. Adios.

4 comments:

PPT said...

Tidurlah puas-puas, jangan lupa hinggap ke Cherakah naaaaaaa....

iZ said...

En hisyam memang fit....
x kenal erti penat...
sy tabik en hisyam...!!=)

hisyamchemat said...

Letih woi

aishahadnan said...

good luck en.hisyam and semua yang ke terengganu...